Въпреки че докладите в системата на ShopMania и тези на други аналитични системи за отчитане на трафика представят сходни данни, необходимо е да имате предвид, че данните се генерират от различни източници и че двете системи всъщност отразяват различна информация. След като разберете по какъв начин работят можете сами да си обясните как и откъде идват различията.
Ето някои причини, които обясняват защо посещенията от Вашата аналитична система за отчитане на трафика могат да се различават от кликовете, посочени в ShopMania:
1. Настройките за отчитане на движението във вашия ShopMania профил не са съвместими със системата за анализи и следене на трафик в световен мащаб ("аналитичната система на база на препращания - системата, с която работи ShopMania" изисква специални пренасочвания, които трябва да включват информация за препращанията на посетителите, а "аналитичната система за проследяване на присъствието в сайта на база на определени параметри в препратките" изисква тези параметри да са включени в URL адресите на страниците на продукта).
2. Кликовете и посещенията са 2 различни показателя: ShopMania показва кликовете, които сайтът Ви е получил, докато софтуерите по анализ на посещенията обикновено проследяват посещенията. Има значително разграничаване между посещения и кликове, което често обяснява разликите между тези два показателя. За да защитим клиентите си, ние отброяваме максимум 1 клик на продукт и 2 клика на категория за един и същ магазин.
3. Неправилно инсталиран проследяващ код: ако страниците на Вашия сайт нямат правилно инсталиран проследяващ код, то посещенията няма да бъдат правилно отразени от системите за анализ на посещенията.
4. Възможно е проследяващият код да не се стартира (или да се стартира с известно закъснение): ако потребителят спре проследяващия код или се пренасочи към друга част от сайта Ви преди да бъде активиран кода, посещението няма да бъде записано от Вашата система. Някои настройки в браузъра или антивирусната програма, наличието на вируси или други настройки в операционната система, които използват ресурси от различни други места, могат да доведет до забавяне в зареждането на данните, които са необходими за пълното изпълнение на кода на страницата, включително кода за проследяване.
5. Настройките на браузера на посетителя: в повечето аналитични системи посетителите трябва да имат инсталиран JavaScript и включени "бисквитки" в браузерите си, за да може системата да отрази посещението. Все пак ShopMania има възможност да регистрира и посетители без активирани бисквитки поради капацитета си да проследява кликове без да разчита само на JavaScript.
6. Могат да се появяват различни JavaScript грешки или наличието на някои функции на сайта, които пречат на изпълнението на кода за проследяване. Тези функции могат да включват overlayers (попап реклами, изскачащи банери или др.) за насърчаване на различни предложения, overlayers за абонамент за бюлетин или за предупреждение na посетители по отношение на присъствието на съдържание за възрастни.
7. Наличието на неправилни, остарели или недиректни връзки в продуктовия файл - ако посетителят е изпратен на друго място във вашия магазин без запазване на параметрите на проследяване в URL адреса, посещенията, посочени от ShopMania няма да бъдат записани правилно.
8. Вашата аналитична системата следи трафика на основата на информация от изпращача (HTTP REFERRER). Поради метода на пренасочване на посетители от ShopMania към вашия магазин, информацията от изпращача може да не бъде изпратена правилно във всички случаи; за да получите възможно най-точна информацият е препоръчително да се използва система за анализи на базата на URL маркиране (URL tagging).
Ние използваме съвременна система за защита от нереални кликове, която включва и защита от паяци, ботове, скриптове и злонамерени потребители. За да се предотвратят измамните кликове (голям брой кликвания върху продуктите на определени магазини, без намерение да посетят тези сайтове) ние блокираме подозрителни IP адреси и ограничаваме броя на отчетените кликвания от един единствен IP адрес:
- клик върху продукт от един IP адрес се регистрира само веднъж по време на стандартния отчет (т.е. един ден)
- във времето на стандартния отчет (т.е. един ден), се отчитат максимум 2 клика върху продукти на определен магазин в определена категория, които са регистрирани от един IP адрес.
- в рамките на стандартния отчет (т.е. един ден), системата отчита максимален брой кликвания за определени интервали от време (например, максимум 1 клик / 10 секунди, максимум 30 кликвания / 5 минути и т.н.)
Моля, имайте предвид, че ако съответният клик не е регистриран (поради някоя от изброените по-горе причини), посетителят все пак има възможност да влезе във вашия сайт, изпратен от нас. В такива случаи вашата система за проследяване на посетителите, отразяваща всички посещения посочени от ShopMania, може да отчита по-голям брой посещения в сравнение с представените от ShopMania данни.
Ако желаете да се провери точността на данните по отношение на трафика, изпратен от ShopMania (ако отчетените от вашата аналитична системата данни значително се различават от нашия доклад), екипът ни може да помогне що се отнася до настройките, които трябва да бъдат направени, за да може трафикът да се измерва точно. Ако платформата на вашия магазин позволява да добавяте потребителски скрипт за регистриране на всички посещения, които препращаме, можем да предоставим такъв с цялата необходима помощ за правилното му инсталиране.
Публикувани в: Други въпроси