Често задавани въпросиИзисквания за продуктовия файлСтатия

Какво представлява продуктовият файл?

За да публикувате продуктите си в ShopMania трябва първо да зададете продуктов файл. Продуктовият файл е файл с формат txt, CSV или XML, който съдържа подробна информация за Вашите продукти, като например: име на продукти, цени, категории и т.н. Полетата в един продуктов файл трябва да са разграничени от вертикална черта (|), а всеки продукт да е на нов ред (\n).

Това е стандартният формат за txt и CSV файлове:

пълна пътека на категория | производител | номер на продукт | код на продукта | име на продукта | описание | препратка към продукта | URL на снимка | цена | валута | цена за доставка | наличност | ГНТЕ (GTIN/UPC/EAN/ISBN)

Следните полета са задължителни: Категория, Продуктов код на търговец, Име на продукт, URL на продукт и Цена. ГНТЕ е също задължително поле за книги; в този случай трябва да въведете ISBN номер. Не е достатъчно, ако сте добавили само тези полета, но трябва да извършите проверка дали задължителните полета съдържат вярна информация. В противен случай Вашият файл може да не бъде валиден. За правилното публикуване на продуктите силно препоръчваме да въвеждате данни във всяко поле от гореизброените, а не само в задължителните.

Полетата в продуктовия файл трябва да съдържат следните данни:

Поле Описание Пример
Категория Трябва да съдържа Вашата пълна пътека на категорията – от най-високата родителска категория до най- ниската подкатегория, в която са публикувани продуктите.

Ограничение: 255 символа
Домашни потреби > Малки електроуреди за дома > Електрически самобръсначки
Производител Името на производителя или търговската марка на продукта.

Ограничение: 100 символа
Nokia
Модел Въведеният от производителя номер на продукт (MPN, EAN, UPC или ISBN).

Ограничение: 100 символа
За видео карта Gigabyte Nvidia GeForce 210 512MB DDR2, моделът е"GV-N210OC-512I"
Продуктов код на търговец Уникален продуктов код-идентификатор, чрез който се идентифицират продуктите в магазина. Препоръчително е този код да не се променя с течение на времето.

Ограничение: 100 символа
12345, 12346, 123457
Име на продукт Имената на продуктите, както се появяват в сайта Ви.

Ограничение: 255 символа
Видео карта Gigabyte Nvidia GeForce 210 512MB
Описание на продукта Описанието на продукта; не използвайте HTML, Javascript код, изображения или друг вид мултимедийни файлове.

Ограничение: 200 символа
Цифровата камера D3100 прави добри снимки при малко светлина и се използва главно в полу-професионалната индустрия.
URL на продукт URL адресът на страницата на продукта. http://example.com/view-product?prod-id=12345
URL на изображението на продукта URL адрес към детайлната страница на продукта (или неговата главна страница). Препоръчваме да въведете страница, на която има голяма снимка на продукта с добро качество.
Не се позволява никаква допълнителна информация в изображението като воден знак, лого или промо текст.
http://example.com/images/12345.jpg
Цена на продукта Цената на продукта трябва да съдържа всички приложими данъци за него, с изключение на разходите за доставка, които трябва да са показани в друго поле.
Не се позволява въвеждането на цени, които важат само за определена група клиенти.
Полето с цени не трябва да съдържа символи на валути: BGN.
120.45
Валута Валутата на цената. BGN
Цена за доставка Цената за доставка на продуктите.

За да се показва цената за доставка, заложена във файла, трябва да отметнете опцията „Цена на доставка за всеки продукт” в меню Настройки – Настройки за доставка във Вашия профил. Цената за доставка трябва да е показана във валутата, в която е показана и цената на продукта.

Безплатната доставка трябва да се показва с нулева стойност (0.00).
2.5
Наличност Съдържа информация относно продуктовата наличност. Стойностите, които полето приема, са:
- In stock / На склад: Въведете тази стойност, ако сте уверен, че стоката може да бъде изпратена към клиента в рамките на 3 работни дни. Например, ако имате тази стока налична в склада.
- Available for order / Възможност за поръчка: Въведете тази стойнист, ако ще отнеме 4 или повече работни дни да изпратите тази стока към клиент. Например, ако нямате от тази стока в склада си в момента, но сте сигурни, че тя ще пристигне в следващите няколко дни. За продукти, които не са пуснати все още на пазара, моля, използвайте стойността Preorder / Предварителна поръчка.
- Out of stock / Извън наличност: В момента не приемате поръчки за тази стока.
- Preorder / Предварителна поръчка: Приемате поръчки за този продукт, но все още той не е пуснат на пазара.

Бележка: Ако използвате други стойности (статуси) за продуктова наличност във Вашия продуктов файл, трябва да достъпите Вашия контролен панел за ShopMania и да впишете тези стойности според разпределението в системата на ShopMania.
In stock / На склад
ГНТЕ (GTIN) Основният набор от уникални продуктови идентификатори са Глобалните Номера на Търговска Единица (ГНТЕ или GTIN), които включват UPC - Универсален продуктов код, EAN - Европейски артикулен номер (в Европа) и ISBN - Международен стандартен номер на книга.

Тези стойности са много важни за обработката на заявките на клиентите. Задължително е да въведете ISBN номер за книги. Ние силно препоръчваме да въведете ГНТЕ номер за всички Ваши продукти, като в бъдеще възнамеряваме това поле да стане задължително.

Можете да намерите повече информация относно ГНТЕ в Уикипедия (на английски).
- UPC: уникален числов идентификатор за търговски стоки, който обикновено се асоциира с баркод номерата;
12-цифров номер като например: 001234567891
Можете да намерите повече информация относно UPC в Уикипедия (на английски).

- EAN: уникален числов идентификатор за търговски стоки, който обикновено се асоциира с баркод;
13-цифров номер като например: 1001234567891
Можете да намерите повече информация относно EAN в Уикипедия (на английски).

- ISBN: уникален идентификатор за книги, който може да бъде намерен на гърба на книгите (на корицата), редом с баркода;
10 или 13-цифров номер като: 0451524233
Ако имате 2 такива номера, използвайте 13-цифровия;
Можете да намерите повече информация относно ISBN в Уикипедия (на български).


XML продуктов файл

Можем също да обработваме XML продуктови файлове, при условие че съдържат поне задължителните полета. Можете да съставите свои собствени тагове за полетата в продуктовия файл или да вземете тези от примера.

Пример за XML продуктов файл:

<store>
<products>
...
<Product>
<MPC>12554</MPC>
<Category>Компютри - Монитори</Category>
<Manufacturer>Samsung</Manufacturer >
<MPN>12350</MPN>
<Name>SyncMaster 206BW</Name>
<Description>Samsung 15.6" Широкоекранен LCD - 1360x768, 500... </Description>
<URL>http://www.example.com/products.php?id=a3057</URL>
<Image>http://www.example.com/products.jpg</Image>
<Price>431</Price>
<Currency>BGN</Currency>
<Shipping>15</Shipping>
<Availability>In stock / На склад</Availability>
<GTIN>1001234567891</GTIN>
</Product>


Забележки:

- продуктовите редове, които не съдържат правилни данни, се отхвърлят автоматично. В контролния панел на Вашия профил, в меню "Статистика за продуктите" можете да намерите всички подробности за отхвърлените полета;
- липсващите полета трябва да бъдат разделени от 2 последователни символа. Това е примерна подредба на файл без полето за модел: категория| производител | | продуктов код на търговец | име на продукт | описание | URL на продукт | URL на изображение | цена | валута | цена на доставка
- продуктовото описание трябва да не съдържа промоционални текстове и послания, ценови отстъпки, html тагове, разходи за доставка или текст единствено с главни букви;
- преди да въведете Вашия продуктов файл, трябва да премахнете всички нови редове или други символи, които се използват за разделение на колони;
- пътеката на продуктовата категория трябва да бъде пълна: Категория / Подкатегория1 / Подкатегория2. Пример: Компютри – Периферия – Монитори. Позволяваме само продуктови файлове, които съдържат собствените продуктови категории на магазина, а не категориите в системата на ShopMania;
- адресът на изображението и продукта трябва да бъде пълен и да започва с http://
- Трябва изрично и ясно да посочите наличността на всеки продукт в продуктовата страница на Вашия магазин, като въведете изрична бележка за статус (In stock / На склад, Available for order / Възможност за поръчка, Out of stock / Извън наличност, Preorder / Предварителна поръчка) или да споменете колко дни би отнело изпращането на продукта до клиента. Продуктите, които вече не се продават, трябва да бъдат премахнати изцяло от файла.

Прикачване на продуктовия файл в профила Ви в ShopMania

Трябва да влезете с парола в профила си в ShopMania и да изберете меню Настройки – Настройки продуктов файл. В зависимост от вида на продуктовия файл трябва да изберете метод на прикачване (автоматичен или ръчен) и да въведете URL адреса на файла при автоматично изтегляне, или да го прикачите с файл от компютъра си при ръчно прикачване.

Начини на прикачване

1. Автоматичен – за създаване на продуктов файл, ShopMania има на разположение автоматичен скрипт за повечето по-известни платформи за електронна търговия: OSCommerce, OSCommerce v3, ZenCart, Virtuemart, Virtuemart 2, JoomShopping, phpShop, CSCart, CSCart 4, XCart, CubeCart, SunShop, OpenCart, PHPMass, OOS Shop, xtCommerce, Interspire, PrestaShop, Magento, Shop-Script, Shop-Script Premium, Creloaded, QuickCart, PinnacleCart, Ubercart, TomatoCart, eShop, ShopperPress, WP e-Commerce, WP e-Commerce 3.8, WP Online Store, WP Store, WP StoreBox, WooCommerce, LogiVert, INDIGO Shop, PHP + MySQL, ASP + MySQL.

За сайтове, които не използват никоя от горепосочените платформи, разполагаме с PHP + MySQL, ASP + MySQL, ASP + SQLServer и ASP + MsAccess модели скриптове. Тези скриптове трябва да бъдат настроени от програмист, за да се приложат към Вашата база данни.

Моля, натиснете тук за повече подробности относно инсталацията на скрипта за продуктовия файл

2. Ръчен - препоръчително е въвеждането на 50 продукта във файла. Файлът трябва да се актуализира всеки път, когато има промени по цените или характеристиките на продукти в него или поне на всеки 30 дни. Моля, имайте предвид, че ако не прикачвате (актуализирате) продуктов файл регулярно (поне на всеки 30 дни), продуктите Ви ще бъдат временно спрени и няма да се показват в страниците на ShopMania.

Одобрението на продуктовия файл и публикуването на продуктите в страниците на ShopMania отнема между 1 и 3 работни дни. Ако не получите известие относно продуктовия Ви файл за по-продължителен период от време, моля, свържете се с нас на адрес: support@shopmania.bg.

Публикувани в: Изисквания за продуктовия файл